Kennis
Artikelen
Artikel
|
Stéfanie van Creij
De escalatieladder: hoe eerder u ingrijpt, hoe minder schade voor mens en organisatie
In de praktijk van arbeidsconflicten en zakelijke conflicten zien wij één terugkerend patroon: het sluimerende begin. Wat vaak start als een ongemakkelijk gesprek of een kleine irritatie, groeit – als er niets gebeurt – uit tot een volledig vastgelopen situatie, met soms zelfs juridische gevolgen of langdurige uitval tot gevolg.
Lees het artikelArtikel
|
Stéfanie van Creij
Ruim 1 op de 4 werknemers ervaart een conflict op het werk
Uit de Nationale Enquete Arbeidsomstandigheden blijkt dat 27% van de werknemers een conflict ervaart met collega's, leidinggevende of werkgever.
Lees het artikelArtikel
|
Stéfanie van Creij
Door de ogen van een ander zie je meer
Soms lijkt het alsof we allemaal naar dezelfde werkelijkheid kijken. En toch zien we vaak iets heel anders.
Lees het artikelArtikel
|
Nynke IJzerman
Feedback op de werkvloer deel 2 – de sandwich methode
Binnen onze mediationpraktijk zien wij dagelijks hoe gebrekkige communicatie kan leiden tot samenwerkingsproblemen. De manier waarop feedback wordt gegeven en ontvangen speelt hierin vaak een grote rol.
Lees het artikelArtikel
|
Stéfanie van Creij
Interview door Advocatie
Advocatie heeft Nynke IJzerman en Stéfanie van Creij geïnterviewd over hun stap van advocaat naar mediator en hun mediationkantoor Forêt Mediators.
Lees het artikelArtikel
|
Nynke IJzerman
Tips voor het geven van feedback op de werkvloer: de 4G-methode
Forêt Mediators heeft als missie om communicatie op de werkvloer te verbeteren. Als mediator zien wij namelijk hoe gebrekkige communicatie (onnodig) tot conflicten leidt.
Lees het artikelArtikel
|
Stéfanie van Creij
5 voordelen van mediation
Mediation is niet meer weg te denken als oplossingsmethode bij arbeidsconflicten. Arbeidsmediation wordt in de praktijk ook steeds vaker ingezet als alternatief voor een juridische procedure. Wat zijn de voordelen van mediation?
Lees het artikel